mandag den 19. maj 2014

Sommerklar altan

Jeg elsker jord under neglene! De dage jeg ikke har overskud til en cykeltur til Nyttehaven i Gentofte nyder jeg, at jeg ved at åbne døren til vores altaner har mit eget lille udendørs fristed. Faktisk prioriterede vi en altan fremfor et ekstra værelse, da vi købte vores lejlighed.


Her i foråret forspires der til nyttehaven - blomster som frøkenhat, snerler og stolt kavaler, squash og græskar vænner sig til udelivet i solen på altanen. På mine to små altaner har jeg præcis plads til seks tomatplanter. Når spirene til nyttehaven er kommet videre, overtages deres pladser af blomster.





Om sommeren indtages de fleste måltider på altanen. Jeg elsker min lille grønne plet i byen. Og selvom jeg gennem vinteren ærger mig over manglende plads på vores små 64 kvm. indenfor, vil jeg ikke undvære at kunne slå dørene op til solskin og jord under neglene :)

Glædeligt forår!

Hilsen Tina


5 kommentarer:

  1. Hvor ser det også bare rigtig, rigtig hyggeligt ud.
    Og med al den sol og varme, der har været i weekenden, kan jeg godt forestille mig, at det er ekstra skønt at kunne slå dørene op til sine egen lille grønne oase midt i byen ;o).
    Vores baghave grænser op til en kolonihaveforening (bor i Herning), og på en varm solskinssommerdag er det et smukt syn med alle de hejste Dannebrog...ren idyl ;o).
    Med ønsket om en dejlig dag.
    Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hvor sjovt - jeg er jo oprindeligt fra Herning :) Og har i mange år haft den fineste lille kolonihave i Karolinelund lige ved golfbanen :) Sådan en kolonihave plet er det skønneste. Nu nøjes jeg med en nyttehave som er uden hus.... Men drømmer kolonihavedrømme det meste af tiden :)

      Slet
    2. Ja, det er da sjovt ;o)
      Jeg kender godt Karolinelund - vi cykler ofte forbi den, når vi trænger til en rolig cykeltur og enten kører mod Gullestrup eller Sunds. Skøn tur. Og der ser rigtig pænt og hyggeligt ud dernede.
      Den kolonihaveforening vi grænser op til hedder 'Godthaab' og ligger på Godthåbsvej (meget tæt på Messecenter Herning og Boxen).
      Ønsker dig en dejlig sommer på altanen og nyttehaven.
      Kh. Anette

      Slet
  2. Jeg kender det! Mens jeg sidder her på kontoret og foregiver at være igang med alt muligt, så drømmer jeg om at ligge på alle fire og plante forspirede ærter og så gulerødder i mine nye bede!
    Og dejligt ser det ud!
    God dag
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - med det lækre havevejr er det altså svært at styre sin arbejds-diciplin :)

      Slet