mandag den 6. august 2012

Bornholm # 4

Fjerde og sidste dag på dejlige Bornholm blev desværre mest tilbragt i regnvejr. Men dette var vel egentligt bare et hint til at det var ok at tilbringe det meste af dagen indenfor i diverse retro/vintage/genbrugsbutikker ;)

Vi startede dagen med rundkirke-besøg i Østerlars. Her så vi fine kalkmalerier - og beskrivelsen heraf forklarede bl.a. at man så Djævelen med røven bar - det skulle åbenbart være til skræk og advarsel. Jeg syntes nu han ser meget fredelig - men dog noget dum - ud :)


Herefter gik turen til Strabo Nyt og Gammelt i Østermarie. Her er både planter, haveredskaber og den fineste butik med retro ting. Virkeligt skønne ting. Jeg købte mig en and der nu er flyttet ind i min reol.


Inden turen gik til Rønne dyppede jeg tæerne i vandet på Dueodde Strand - det var en kold fornøjelse :)


I Rønne kom vi forbi Agermøllen Antik og Genbrug. Og her gemte der sig virkeligt mange - billige - skatte. Desværre var bilen allerede godt proppet - så jeg måtte holde mig til små ting. 



Øv - halsen på denne lækre trøje er desværre
så lille at jeg ikke kan få den over hovedet...


Fint cigaretetui der allerede har fundet sig et nyt hjem.



Herefter var vi et smut forbi Forsvarsmuseet - som er ret fint selv for sådan en som mig som ikke går så meget op i krigshistorie.

Ferien sluttede af med en udsigtspause ved Sorthat Odde inden turen gik med færgen hjemad igen.


Det er bestemt ikke sidste gang vi har besøgt skønne skønne Bornholm - jeg tror faktisk jeg har forelsket mig en smule i øen :)

Hilsen Tina

Vil du læse mere om vores 4 dejlige dage på Bornholm - tips til bl.a. genbrug og restauranter - kan du læse med her, her og her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar