tirsdag den 30. april 2013

Træværksted - Godsbanen

Mandag tilbragte jeg med Pernille på træværkstedet på Godsbanen i Århus. En træ-date der har været planlagt længe - og jeg glædede mig helt vildt til en dag med træ, savsmuld og værktøj mellem hænderne :)

Godsbanen er et tværkulturelt hus der bl.a. tilbyder alle med lysten hertil, at arbejde i deres værksteder for et symbolsk dagligt beløb. De har træværksted, metalværksted, formværksted, tekstil- og serigrafiværksted og multiværksted med lasercutter. På hvert værksted er der personale tilstede, der meget engageret hjælper og rådgiver i processen.

Vi tilbragte 3 timer i værkstedet - med massevis af hjælp til at styre de vilde maskiner som rundsav og bor.


Øøøhh... må vi købe jeres mega fede vogn til opbevaring af puder i butikken


Den eneste maskine vi var (næsten) helt trygge ved, var den mega
slibemaskine. (En del nemmere end en lille rystepudser...)


Vi havde en fantastisk og meget produktiv dag. Når de sidste detaljer er på plads, er resultatet af dagen at finde i Smuksak :)

Om en uge afprøver vi deres serigrafi faciliteter!

Hilsen Tina

5 kommentarer:

  1. Jeg er lidt skuffet over at min store skade ikke er speciel nok til at komme med i dit indlæg ;) Tøhø. Tak for en fantastisk dag!

    Klem Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak for en fantastisk dag - glæder mig til næste uge! :) Og hov - man kan da i hvert fald se på plasteret at du havde en vild ulykke ;)

      Slet
  2. Ih, hor ser det spændende ud- kan lige se dem for mig malet med lidt pastelfarver....???? Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Der bliver mulighed for selv at sætte særpræg med pasteller på husene :)

      Slet