søndag den 21. juli 2013

Sommer 2013 # 1

Så er min ferie ved at være forbi. Jeg plejer altid at gælde mig til at komme på arbejde igen, men i år kunne jeg godt lige bruge 2 uger mere.

Vi har både været på storbyferie (indlæg kommer senere) og på camping.
Vi er luksuscampister. Jeg vil have ordentlige toiletter, indendørs vandland og legeland. Jeg er bare ikke til det alt for primitive.
I år faldt valget på Jesperhus Camping. Og vi har haft den skønneste uge, så lur mig om næste års ferie ikke kommer til at foregå samme sted.

"Fuglereder" med friskplukkede bær


Danseundervisning på Torvet


Hygge


Lige i nærheden af Jesperhus ligger Højriis slot.Et skønt gammelt slot der i sig selv er spændende. Men inde bag slottes mure findes der mere spændende ting end gamle møbler.
Dette var hvad vi vidste på forhånd:

"Faster Hedvig er flyttet hjem til Højriis Slot med sin værdifulde samling af kunstmalerier. Med sig har hun sin datter og svigersøn, sin butler og en kunstekspert. Men familieidyllen krakelerer…
En stol er væltet ved et forladt middagsbord, grammofonen er gået i hak, og der høres hvisken og gråd bag dørene. Hvad er der mon sket? Embedslægen er blevet tilkaldt – men hvem er død?

Det er nu, du skal hjælpe os. Få afprøvet dine evner som detektiv og løs årets mordgåde. Gå på sporjagt på hele slottet, læs efterladte breve, lyt ved dørene og find alle de skjulte hemmeligheder. Det er din opgave som detektiv at opklare sagen og afsløre morderen."

Og hold nu op en genial idé. Vi gik rundt i slottets fine sale, skumle kældre, soveværelser og samlede spor. Man vidste aldrig hvornår man løb ind i Frk. Blom, Frk. Rosa eller en af kokkepigerne da der i sommerperioden er skuespillere på slottet:

Det smukke gamle slot


Detektiv kort og gamle avisartikler studeres nøje. Der er spor overalt.


Hvad har den myrdede fået til middag?


Hvilke gæster kan lide hvad? Og ikke mindst...hvem tåler hvad


Frk. Blom. Der er nu noget mystisk over hende, men det er der på den anden side over dem alle.

Hvert år er der et nyt mord mysterie. Det er simpelthen så spændende og skræmmende (især for mor og 6 årig), at vi helt sikkert kommer tilbage næste år.
Tjek det ud her.

God søndag.
Hilsen Heidi





Ingen kommentarer:

Send en kommentar