fredag den 26. juli 2013

Sommer 2013 #2

Vores 2, ferie uge foregik i London. London er helt bestemt min yndlingsby. Jeg har boet der og synes den er udtømmelig for muligheder.
Det var første gang børnene var med og det tog mig lige et par dage, at vænne mig til, at mit storbytempo skulle skrues MEGET ned for at passe til børnenes. Men da jeg først fattede det, blev det en skøn ferie.

Vi havde købt børneguide bogen Ella Bella i London. Den hjalp os til at finde de skønneste børne egnede steder. Mange af dem kendte hverken jeg eller vores voksen guidebog, så dem havde vi aldrig fundet selv.
Derudover er bogen bygget op så den kan bruges til højtlæsning. Den var et kæmpe hit!
Hvis du ikke i forvejen kender Saras bøger, kan jeg kun anbefale at kigge forbi her

Billedet er lånt her

Med hjælp fra Ellabella fandt vi en skøn legeplads i Kensington Gardens. Den er bygget op omkring historien om Peter Pan. Der er vand, sand, musik, indianertelte, piratskib og meget mere. Der er pæne toiletter, opsyn og hegn omkring det store legeområde. Ingen voksne kommer ind uden børn, så vi voksne kunne sidde ved caféen og slappe af med en latte, mens tøserne tonsede omkring.
Desværre havde vi glemt kameraet ;)

Udover den skønne legeplads fandt vi også Dianas memorial Fountain. En skøn oase i Hyde Park hvor der er bygget et kunstigt vandløb. Der er bakker, strøm og varierende underlag i vandløbet, der er lavet som soppe/sanse bassin. Man kan lege der i flere timer og derefter ligge og sole sig på græsset i midten. Der er også gode toiletforhold og en café, så vi drak latte igen ;)


Vi så selvfølgelig også alle seværdighederne der er et must:

Sightseeing bustur


London Eye. Dog kun fra søsiden. Flere timers kø er ikke os ;)


"Tuben" er attraktion nok i sig selv, når man er 6 og 8 år


Lækkerier i Camden


Hygge på hotelværelsets altan


Dans til operasang i Covent Garden


National History museum


Og selvfølgelig en rød telefonboks. En uddøende race.

Alt i alt en dejlig tur. Tror dog der går noget tid, inden jeg igen får overtalt manden til storbyferie. Han er og bliver altså mere et camping menneske ;)

Hilsen Heidi



Ingen kommentarer:

Send en kommentar