torsdag den 20. december 2012

Mere tapetleg

De sidste par aftener har jeg leget med tapet og lak. Jeg har tapeseret toppen af en lille fin kommode. Det er første gang jeg har taperseret et større (selvom det nu er en meget lille kommode ;) ) møbel - og trods bekymring over bulerne i tapeten før det tørrede - er jeg tilfreds med resultatet :)



Når jeg laver smykkeskrin bruger jeg blot almindelig flydende skolelim og derefter mat gulvlak til lakering. Men denne gang har jeg brugt decoupagelim fra Panduro. Fordelen herved er, at man limer og lakerer på samme tid.
Jeg har målt toppen af kommoden - og herefter klippet et stykke papir der passede hertil. Smurt decoupagelim på kommoden - hvor tapeten skulle sidde - og sat tapeten på plads. Til slut har jeg givet en gang decoupagelim ovenpå tapeten - dette har jeg gentaget to gange når foregående lag var tørt.

Kommoden skal (forhåbenligt :) ) sælges i Smuksak - den rejser med mig til Århus d. 27. december.

Hilsen Tina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar